Τι είναι το σύστημα “Ship Ballast” Κατασκευή & Συγκόλληση

Γιατί τα εμπορικά πλοία μεταφέρουν νερό έρματος και πώς αυτό επηρεάζει το θαλάσσιο περιβάλλον;

Τα μεγάλα φορτηγά πλοία χρησιμοποιούν νερό έρματος για να εξισορροπήσουν το βάρος τους και να τα διατηρήσουν σταθερά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Αν και είναι απαραίτητο για την ασφάλεια του πλοίου, το νερό έρματος μπορεί να είναι επιβλαβές για το θαλάσσιο περιβάλλον καθώς η απόρριψή του μπορεί να απελευθερώσει δυνητικά χωροκατακτητικά είδη σε ένα νέο θαλάσσιο περιβάλλον. Η σωστή διαχείριση και επεξεργασία του νερού έρματος μειώνει σημαντικά αυτόν τον κίνδυνο.

Τι είναι το νερό έρματος;

Το έρμα είναι πρόσθετο βάρος που προστίθεται σε ένα πλοίο όταν εκφορτώνει το φορτίο του – χωρίς αυτό, το πλοίο θα έβγαινε από το νερό σαν φελλός και θα μπορούσε να γίνει ασταθές.

Πριν από τη δεκαετία του 1880, τα πλοία χρησιμοποιούσαν στερεά υλικά έρματος, όπως πέτρες και άμμο, τα οποία οι άνθρωποι έπρεπε να φτυαρίζουν μέσα και έξω από τα αμπάρια φορτίου. Εάν δεν ασφαλιστεί σωστά, το συμπαγές έρμα θα μπορούσε να μετατοπιστεί σε πυκνή θάλασσα, κινδυνεύοντας να ανατραπεί. Με την εισαγωγή των πλοίων με χαλύβδινο κύτος και των τεχνολογιών αυτόματης άντλησης τον 20ο αιώνα , το νερό έγινε ασφαλέστερο υλικό έρματος για τα πλοία.

Everything you need to know about Ship Ballast

Όταν τα πλοία χρειάζονται έρμα, το νερό αντλείται εύκολα σε δεξαμενές έρματος από τη θάλασσα ή τα εσωτερικά ύδατα όπου βρίσκεται το πλοίο, γεγονός που προσθέτει βάρος στον πυθμένα και στις πλευρές του σκάφους. Το νερό έρματος αντλείται στον ωκεανό όταν δεν είναι πλέον απαραίτητο (όταν το βάρος του πλοίου πρέπει να ελαφρύνει) – για παράδειγμα, όταν το πλοίο αναλαμβάνει φορτίο. Το νερό έρματος μπορεί να απορριφθεί στη στεριά ενώ τα πλοία είναι ελλιμενισμένα. Ωστόσο, αυτή η πρακτική δεν είναι συνηθισμένη, καθώς είναι δαπανηρή και απαιτεί εξειδικευμένο εξοπλισμό και πολύπλοκες διαδικασίες.

Οι δεξαμενές έρματος αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού ενός πλοίου με τον αριθμό και το μέγεθός τους να ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο και την κατασκευή του σκάφους. Τα πλοία μπορούν να έχουν μια σειρά από δυνατότητες και χωρητικότητες έρματος, αλλά γενικά το έρμα αντιστοιχεί στο 25% έως 30% του βάρους που μπορεί να μεταφέρει το πλοίο -συμπεριλαμβανομένων φορτίου, καυσίμου, πληρώματος, επιβατών, τροφής και νερού- ή του νεκρού βάρους του.

Γιατί είναι σημαντικό το νερό έρματος;

Το νερό έρματος είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων. Χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση της κατανομής και του συνολικού βάρους του σκάφους ώστε να διατηρείται το πλοίο να επιπλέει όρθιο και σε ασφαλή, σταθερή κατάσταση. Το έρμα χρησιμοποιείται για την αντιστάθμιση διαφορετικών φορτίων φορτίου που μπορεί να μεταφέρει ένα πλοίο σε διαφορετικούς χρόνους, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στο βάρος κατά τη φόρτωση και την εκφόρτωση. Παρέχει επίσης σταθερότητα και ευελιξία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενός πλοίου.

Ένα εμπορικό πλοίο που ερματίζει και αφαιρεί έρμα για να εξισορροπήσει το φορτίο του

Το έρμα – η διαδικασία με την οποία ένα εμπορικό σκάφος αντλεί νερό μέσα ή έξω από τις δεξαμενές έρματος κατά τη διέλευση ή σε ένα λιμάνι – είναι απαραίτητη για την ασφάλεια, ειδικά εάν το πλοίο μεταφέρει ένα βαρύ φορτίο σε ένα αμπάρι και ένα ελαφρύτερο φορτίο σε άλλο, ή άδειο και αντιμέτωπο με θαλασσοταραχή. Το Ballasting δεν πρέπει να συγχέεται με το “bunkering” – η διαδικασία με την οποία οι δεξαμενές καυσίμου ενός πλοίου (που ονομάζονται δεξαμενές bunker) γεμίζουν με το καύσιμο πλοίων (που ονομάζεται καύσιμο bunker ) που απαιτείται για το ταξίδι.

Γιατί το νερό έρματος είναι πρόβλημα;

Η φόρτωση και η εκφόρτωση μη επεξεργασμένου έρματος μπορεί να αποτελέσει σημαντική απειλή για το περιβάλλον, τη δημόσια υγεία και την οικονομία, καθώς τα πλοία γίνονται μεταφορείς για τη μεταφορά και εξάπλωση απειλητικών χωροκατακτητικών υδρόβιων ειδών , από το ένα μέρος των ωκεανών του κόσμου στο άλλο.

Όταν το νερό έρματος αντλείται σε ένα πλοίο, ίζημα και μικροσκοπικοί οργανισμοί μεταφέρονται επίσης στις δεξαμενές έρματος. Αυτοί οι οργανισμοί περιλαμβάνουν βακτήρια, μικρόβια, μικρά ασπόνδυλα, αυγά, κύστεις και προνύμφες διαφόρων ειδών. Πολλοί από αυτούς τους οργανισμούς είναι σε θέση να επιβιώσουν για παρατεταμένες περιόδους σε αφιλόξενα περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενών έρματος ενός πλοίου.

Όταν απορρίπτεται το νερό του έρματος, οι οργανισμοί απελευθερώνονται στο τοπικό θαλάσσιο περιβάλλον. Χωρίς τους φυσικούς θηρευτές τους και με τις κατάλληλες συνθήκες, αυτά τα ξένα είδη όχι μόνο θα επιβιώσουν, αλλά μπορούν επίσης να ανθίσουν, να γίνουν επεμβατικά και απειλητικά, ακόμη και να εξαφανίσουν τους μόνιμους πληθυσμούς.

Τα μύδια ζέβρας, ιθαγενή της Μαύρης και της Κασπίας Θάλασσας, εισβάλλουν σε μερικές από τις λίμνες και τα ποτάμια του Καναδά

Η εισβολή των μυδιών ζέβρας των Μεγάλων Λιμνών είναι ένα παράδειγμα της καταστροφής που μπορεί να προκαλέσει ένα είδος όταν εισάγεται σε ένα νέο θαλάσσιο περιβάλλον. Από την άφιξή του στα τέλη της δεκαετίας του 1980 λόγω της απόρριψης νερού έρματος πλοίων, αυτό το μύδι γλυκού νερού, εγγενές στη Μαύρη και την Κασπία Θάλασσα στην Ευρώπη, έχει προκαλέσει σημαντικές περιβαλλοντικές ζημιές, συμπεριλαμβανομένης της διατάραξης της τοπικής τροφικής αλυσίδας.

Επειδή αναπαράγονται γρήγορα και σε μεγάλους αριθμούς –υπολογίζεται ότι τα θηλυκά μπορούν να γεννήσουν έως και ένα εκατομμύριο αυγά ετησίως– τα μύδια ζέβρας κατακλύζουν γρήγορα τοπικά είδη όπως τα ιθαγενή μύδια, τρέφονται με τις ίδιες πηγές τροφής και εμποδίζουν την ανάπτυξη και ανάπτυξη των ιθαγενών ειδών . Τα μύδια ζέβρας μπορούν επίσης να προσκολληθούν και να πνίξουν τα ντόπια μύδια, προκαλώντας το θάνατο.

Με τα χρόνια, τα μύδια ζέβρας συνέχισαν να εξαπλώνονται στα καναδικά ύδατα και έχουν βρεθεί στο Κεμπέκ (St. Lawrence River) και Manitoba (Λίμνη Winnipeg). Αυτός ο εισβολέας έχει επίσης κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια για τον καθαρισμό και τις επισκευές σε υποβρύχιες υποδομές, για παράδειγμα καθαρισμό βουλωμένων σωλήνων εκροής και συστάδων σε πασσάλους.

Στο οικονομικό μέτωπο, ο αντίκτυπος των χωροκατακτητικών ειδών είναι σημαντικός. Μόνο στον Καναδά, υπολογίζεται ότι τα χωροκατακτητικά υδρόβια είδη προκαλούν διαταραχές και ζημιές σχεδόν 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο.  Αυτά περιλαμβάνουν την αύξηση του πολλαπλασιασμού των τοξικών φυκών, την απόφραξη των εισαγωγών νερού και των σωλήνων για τις εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας και επεξεργασίας νερού και την καταστροφή των σκαφών και των αποβάθρων.

“Εισβολείς από την θάλασσα”: Οι μικροοργανισμοί που μεταφέρονται με το έρμα των εμπορικών πλοίων

Το έρμα των πλοίων είναι μια από τις κύριες αιτίες μεταφοράς χωροκατακτητικών υδρόβιων ειδών παγκοσμίως, εξηγώντας γιατί έχει γίνει σημαντικό ζήτημα τις τελευταίες δεκαετίες. Η εξάπλωση των χωροκατακτητικών ειδών αναγνωρίζεται πλέον ως μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την οικολογική και οικονομική ευημερία του πλανήτη, καθώς η ζημιά που προκαλείται είναι συχνά μη αναστρέψιμη.

Για παράδειγμα, το Ευρωπαϊκό Πράσινο Καβούρι – ένα από τα πιο ανεπιθύμητα χωροκατακτητικά είδη στον κόσμο – εισήχθη για πρώτη φορά με πλοίο στον ανατολικό Καναδά τη δεκαετία του 1950 και, πιο πρόσφατα, στη δυτική ακτή του νησιού Βανκούβερ στη Βρετανική Κολομβία. Είναι ένα τρομερό αρπακτικό που ξεπερνά τα ιθαγενή καβούρια για τροφή και διαταράσσει τα βασικά στρώματα χελιών και τα καρκινοειδή, τα μαλάκια και τα ψάρια που προστατεύουν.

Επειδή θέτουν σε κίνδυνο τη συνολική ισορροπία των παράκτιων οικοσυστημάτων και μειώνουν την αφθονία των ιθαγενών ειδών, τα ευρωπαϊκά πράσινα καβούρια απειλούν την τοπική αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες και τους ανθρώπους που εξαρτώνται από αυτά. Έχει βρεθεί ότι απειλεί τον σολομό, συμπεριλαμβανομένης της τροφής, της τελετουργίας και της κοινωνικής αλιείας των αυτόχθονων κοινοτήτων.

Ευρωπαϊκό Πράσινο Καβούρι που βρέθηκε στα ανατολικά και δυτικά νερά του Καναδά

Αν και ο πληθυσμός του European Green Crab παρακολουθείται στενά και ελέγχεται στα καναδικά ύδατα, αυτό το χωροκατακτητικό είδος μπορεί να προκαλέσει κρίσιμη ζημιά στο θαλάσσιο περιβάλλον στο οποίο ευδοκιμεί.

Γεγονότα και αριθμοί για το έρμα και τα χωροκατακτητικά είδη:

  • Περίπου 10 δισεκατομμύρια τόνοι νερού έρματος μεταφέρονται παγκοσμίως κάθε χρόνο, το οποίο θα μπορούσε να γεμίσει περίπου 4 εκατομμύρια ολυμπιακού μεγέθους πισίνες
  • Υπολογίζεται ότι 7.000 υδρόβια είδη μεταφέρονται σε έρμα κάθε ώρα κάθε μέρα
  • Μία νέα εισβολή συμβαίνει κάθε 9 εβδομάδες

Οπως καταλαβαινετε τα Ballast ειναι εκείνα τελικά που αποτρεπουν όλο αυτο που διαβάσαμε ποιο πάνο. Συμβάλλοντας έτσι λοιπόν και εγώ σε αυτή την προσπάθεια εχοντας πάντα ως γνώμονα την τεχνική και την ποιότητα στις συγκολλήσεις αυτες ελπίζοντας οτι ίσως, κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να δωθει ενα Τελος.

Welding Systems Ship Ballast